Zelfportret

_mg_6835

Tijdens het maken van deze foto moest ik niezen, densondanks vind ik het een leuke foto.

Ik maak vaak foto’s van andere mensen. Mensen fotograferen is iets waar ik, ook al zeg ik het zelf, vrij goed in ben en ik doe dit ook graag. Door de jaren heen heb ik dus ook heel veel foto’s van andere mensen verzameld, maar heb er eigenlijk heel weinig van mezelf. Natuurlijk heb ik wel selfies gemaakt, maar dit telt niet als een echte foto van jezelf. Op het moment dat je jezelf kan zien terwijl de foto wordt gemaakt, vind ik dat het niet telt als een foto van jou.

 

_mg_6767

Een foutje met de zoom, het was niet de bedoeling om een foto te maken die zo dichtbij was.

De afgelopen maanden heb ik een aantal keer een fotoshoot met mezelf gedaan. De foto waar mijn haar alle kanten op vloog, sprong ik op een kleine fitness trampoline. Ik had mijn favoriete muziek aanstaan en ben gewoon gaan springen. Lang niet alle foto’s waren scherp en op veel foto’s keek ik superbang, aangezien ik bijna van de trampoline af viel. Ondanks dat zitten er toch leuke foto’s bij.

 

 

_mg_6764

Oke, foto’s kunnen niet perfect zijn. Let maar niet op de smoezelige muur achter me…

Je ziet heel duidelijk in de foto’s waar ik een goed humeur had en waar een wat minder. Zelf vond ik dat erg leuk, dat laat wat variatie zien. In elke foto herken ik mezelf echt, dat was erg belangrijk bij het uitzoeken van de foto’s.

 

 

img_5211

Deze foto vind ik ergens beangstigend, maar hij spreekt me wel heel erg aan, vooral omdat hij niet helemaal scherp is.

Tijdens het maken van deze foto was ik heel erg moe. Ook ging het die hele dag gewoon niet lekker, volgens mij was ik nog ziek ook. Toch is dit de beste foto die ik heb gemaakt sinds tijden. Aan de ene kant lijkt hij heel leeg, maar aan de andere kant toch ook vol emotie.

 

 

_mg_6870

Niet elke foto hoeft perfect te zijn om mooi te zijn. De beweging van mijn hand maakt deze foto juist speels!

Dit waren mijn beste foto’s van mezelf. Ik heb ontzettend veel lol gehad tijdens het maken van sommige foto’s, bij anderen had ik een rothumeur en was het foto’s maken helemaal niet zo leuk. Toch vind ik dat deze foto’s er stuk voor stuk goed uit zijn gekomen en ben ik er tevreden.

Geef een reactie

